Υπερβαίνουν τη φαντασία όσα επιχειρεί να νομοθετήσει η Κυβέρνηση για την εκλογή των Αιρετών της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης στο υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο , καθώς ορισμένες από τις διατάξεις δεν θα μπορούσαν ποτέ να έχουν γραφτεί ούτε από τον πιο συγκεντρωτικό νου του πιο υπερφίαλου Δημάρχου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η εκλογή Προέδρου στις Κοινότητες με πληθυσμό έως 300 κατοίκους.
- Σύμφωνα λοιπόν, με την παρ.1 του αρ.2, οι Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των 300 κατοίκων διοικούνται από τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας.
- Η παρ.5 του αρ.18 «μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων» ορίζει ότι:
«Στο ψηφοδέλτιο μετά από το όνομα και το έμβλημα του Συνδυασμού, εφόσον αυτό υπάρχει, αναγράφονται … : α) Το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο του υποψήφιου Δημάρχου. … β) Το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο των υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων … δ) Ο τίτλος “Υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας” ακολουθούμενος από το όνομα της Δημοτικής Κοινότητας και στη συνέχεια το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο του υποψηφίου Προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας του Συνδυασμού».
- Το αρ.20 «σταυροί προτίμησης» ορίζει:
«4. Για την εκλογή Προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας, δεν απαιτείται σταυρός προτίμησης και, αν σημειωθεί, δεν συνεπάγεται ακυρότητα του ψηφοδελτίου.»
- Σύμφωνα με το αρ.28:
«Στις Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό έως και 300 κατοίκους, Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του Συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια κατά την αρχική ψηφοφορία (Α’ γύρος) στη Δημοτική Ενότητα.
Οι υποψήφιοι των υπόλοιπων Συνδυασμών, κατά τη σειρά των καταμετρημένων εγκύρων ψηφοδελτίων, λογίζονται ως αναπληρωματικοί. Σε περίπτωση ισοψηφίας, το Πρωτοδικείο διενεργεί κλήρωση.»
Για να το πούμε με απλά λόγια, κάθε υποψήφιος Δήμαρχος θα πηγαίνει υποχρεωτικά πακέτο με έναν και μοναδικό υποψήφιο Πρόεδρο Κοινότητας, που κανείς δεν θα σταυρώσει (και μπορεί να μην τον συμπαθεί άνθρωπος), αλλά θα τον βγάλει ή δεν θα τον βγάλει Πρόεδρο το “ρεύμα” που συνολικά θα κουβαλά ο κεντρικός Συνδυασμός στην περιοχή του.
Αυτό αναγκάζει τους υποψήφιους Προέδρους να μπούνε αναγκαστικά σε κάποιο ψηφοδέλτιο υποψήφιου Δημάρχου. Θα δείτε πάλι επιστροφή σε άλλες εποχές και σε άλλες μεθοδεύσεις που είχαν αρχίσει να εκλείπουν όταν νέοι άνθρωποι μπήκαν στον στίβο της αυτοδιοίκησης με όραμα για τον τόπο τους χωρίς κομματικές και παραταξιακές εξαρτήσεις.
Θα θες να ψηφίσεις π.χ. τον αγαπημένο σου Δήμαρχο ή τον αξιόλογο Δημοτικό Σύμβουλο, και υποχρεωτικά, με το ψηφοδέλτιό που θα ρίξεις, θα στηρίξεις –χωρίς να θες- τον Χ για Πρόεδρο της Κοινότητάς σου ή και το αντίθετο
Εάν μάλιστα στο “φυτευτό” Πρόεδρο αύριο συμβεί τίποτα, η Παράταξη θα χάσει την Κοινότητα, αφού δεν θα υπάρχει αναπληρωτής από τον δικό του Συνδυασμό. Αναπληρωματικός, όπως ανωτέρω ρητά ορίζει το αρ.28, θα μπει ο υποψήφιος του 2ου Συνδυασμού (που επίσης δεν θα έχει σταυρώσει κανείς).
Ίσως όλα αυτά να γίνονται επειδή είδαν ότι αυτή η νέα γενιά αυτοδιοικητικών, η οποία είχε σαν στόχο μόνο την εκπροσώπηση και την υπεράσπιση των συμφερόντων του τόπου τους, μακριά από μικροκομματικές και παραταξιακές αγκυλώσεις, έπρεπε να καταργηθεί, γιατί δεν χειραγωγείται, δεν ελέγχεται και δεν υποτάσσεται σε πολιτικές …ή παραταξιακές σκοπιμότητες.
Πραγματικά, χύθηκε πολύ μελάνι για να περιγραφούν τα τραγελαφικά σκηνικά του “Κλεισθένη” αλλά και το Ν/Σ που έβγαλε η Κυβέρνηση σε διαβούλευση τον ανταγωνίζεται επάξια.
Πηγή https://www.airetos.gr/